100yen Nak Lagi Subway Taknak Lagi


Korang tahukan apa kebenda gambar diatas tuh. Itu 100-yen snow ice. Mahal beb. Semangkuk Rm4.90. Itu belum tambah toppings. Kalu tambah toppings. Harga semangkuk berubah kepada Rm5.90. Mahal tak mahal tak?. Hoho. Korang beli korang rase, pasti nak lagi. Sedap lah jugak 100yen snow ice tuh. Makan sesekali boleh lah. Kalu makan tiap-tiap hari kering lah dompet. Duit pun melayang habis terbang. Kalau sesiapa yang kaya tuh boleh tak belanja aku. Aku teringin nak rasa lah. Hee. Gurau jea. Aku selalu order Coffee and Chocolate jea. Yang lain-2 nampak tak sedap. Bukan nampak. Dah memang tak sedap. Sesekali komen tentang makanan xP. Okeh tutup cerita 100-yen



Subway. First time aku masuk ke kedainye dan membeli nye. Bukan aku yang beli. Member-member aku yang beli. Okeh. Nak citer cikit. Aku dengan member sudah memakannye. Kitarg pun tak tahu rase nye sedap ke tidak. Aku nak bagitahu dekat korang nih. Korang jangan tertipu macam kami ye. Korang nampak gambar diatas Rm7.50 (6-inch only) Try amik pembaris dan ukur. Nampak macam tak puas jea kan. Okeh. Kitarg pun order lah subway nye. Kitarg pun agak-agak lah yang 6inci  tuh cikit en. So. Kitarg order yang footlong. Footlong panjang nye lebih kurang 13inci kutt. Order punye order. Tungu depan kauter. Akak kauter tuh cakap "Semua nye harga Rm60.50". Kitarg baru jea beli tiga jenis subway. Perghh!! menjerit sial mau bayer nye. Member aku berkata "Nak nangis hah beli subway nih". Harganye menjadi 2kali ganda kalau kita beli footlong. Contoh kita beli satu yang 6inci harga nye Rm10.50 dan apabila kita membeli yang footlong harga nye mendadak menaik menjadi Rm21.00. Aku rase membazir betul beli subway nih. Aku memberi cadangan kepada korang. Kalau korang nak beli subway nih hati-2. Tengok menu tuh betul-2. Sebab yang footlong dia tak tunjuk harga nye. Yang 6inci jea tunjuk harga. So nak membeli subway nih kene lah bawak duet bebanyak. Kenangan dasyat seumur hidup aku melihat member-member aku membeli subway. Lain kali aku dah tak nak singgah subway

No comments:

Hak Milik Mohd Adha Sejak 2011