Tanpa Kawan Tak Sempurna

Kawan?? Kita semestinye memerlukan kawan. Tiada kawan. Siapa lagi kita nak bergaul. Tak kan dengan haiwan kut. Okeh. Jum baca cerita saya. Petang-petang biase lah bebudak kan keluar dengan member nak lepak-lepak,main bola sini, main bola sana. Saya un pun join juga keluar petang-petang. Maklumlah dekat rumah membosan kan. Saya dengan kengkawan main bola sepak di satu tempat yang tak seberapa berkenan. Di Nervilia #korg tk tnye pun kan. Hehek. Dekat sana dapat lah jugak menghilang kan bosan yang terkumpul dari rumah. Kalu dekat sana nak main bola mesti ado empat orang. Saya cukup-cukup jea dengan kengkawan saya. Korang tak perlu lah nak tau sape ehh. Korang tau-tau kan sendiri la ye. Malas nak taip. Main punye main GOAALLL !!! Hehek. Menang punye menang akhir nye kalah. Hadoiyai. Kalah lah pulok. Takpe-takpe. Itulah adat permainan. Ada menang,ada kalah. Kalau ada menang takde kalah. Itu nama nye bukan permainan yang adil. Adelah satu saat nih. Saya salah faham dengan kawan saya. So, apa jadi? Jadi gaduh lah. Saya un malas nak layan. Amik kunci motor. Balik rumah sesorang. Time pergi sane ado orang belakang. Time balik takdo orang belakang. Hish-hish. Jahat nye saya nihh. Hati pun rase hangat dan panas aje. Tapi tapi.. saya nih lembut hati xD #baik org nye (perasan jea lebiy). Hee. Akhir nye berhenti juga pergaduhan kecil-kecilan tersebut.  Itulah sebab penting nye ada kawan. Dalam permainan, hilang sorang tak dapat nak main bola. Kehidupan, tanpa kawan tiada teman xp

No comments:

Hak Milik Mohd Adha Sejak 2011